The Soiled Doves of Tijuana
Gehuld in hun mooiste kleren en strak in de make-up, of juist zoveel mogelijk lijkend op de Heilige Maagd Maria leven ze in hun eigen wereld: de inwoners van de rosse buurt van de Mexicaanse grensstad Tijuana. De beruchte wijk Zona Norte is de plek waar ze verblijven, maar hun geest is altijd ergens anders.
In een perfecte balans tussen gestileerde, kleurrijke scènes en de rauw in beeld gebrachte werkelijkheid worden hun roerige levens over het voetlicht gebracht. Zij die zich overgeven aan hun verslaving, die zich prostitueren, die zonder vaste verblijfplaats toch onlosmakelijk verbonden zijn met deze buurt nemen je mee diep Zona Norte in.
Mimosa, Yolanda en de dame die eeuwig in rondjes danst, delen hun heden, verleden en dromen. Soms door verhalen, soms door hun kunstzinnige uitingen, maar vaker nog door ons simpelweg toe te staan hen te volgen in hun dagelijkse gang. Het maakt de kijker getuige van taferelen die voor een buitenstaander zowel ongemakkelijk als diep menselijk zijn. Een wonderlijke mix die vooroordelen bevraagt.