The Smell of Paradise
THE SMELL OF PARADISE is een reis langs de rand van de islam, door Pakistan, Afghanistan, Tsjetsjenië en Qatar, en geeft een beeld van de strijd van individuen die vastzitten in de maalstroom van de recente geschiedenis. De film, gemaakt voor het actualiteitenprogramma Tegenlicht van de VPRO, maakt ons bekend met de ideeën van vrijheidsstrijders en militaire machtshebbers als Ismael Khan, die de revolutionaire ideeën volgde van Zelimkhan Yandarbiev, volgens een interview dat hij gaf twee weken voordat hij sneuvelde als gevolg van een autobom.