Lovebirds - Rebel Lovers in India
Wie in India verliefd wordt op iemand uit een andere kaste of van een ander geloof, loopt grote risico's. Verstoting uit de familie of eerwraak zijn slechts twee van de mogelijke gevolgen voor geliefden die tegen de traditie in toch bij elkaar willen blijven. In deze film wordt een aantal opstandige stelletjes gevolgd die zijn weggelopen van huis - vaak uit kleine dorpjes op het platteland. Ze worden opgevangen in een armoedig onderkomen in New Delhi, waar de heer Sachdev zich ontfermt over de tortelduifjes en hun rebellie van harte ondersteunt. Met zijn activistische groep hulpverleners die zich 'Love Commando' noemt, steunt hij de moderne Romeo's en Julia's met juridische hulp en advies, bemiddelt met familieleden en zorgt voor onderduikadressen en bescherming tegen mogelijke wraak van dorpsgenoten. De twintigers Arti en Sanjay zijn stiekem getrouwd en hopen op hereniging met hun ouders en een normaal bestaan. Zou het in India ooit mogelijk zijn om te trouwen uit liefde? De verschillende verhalen worden zonder commentaar door elkaar geweven, waarbij ook de familieleden aan het woord komen. Op hun beurt staan ook zij voor dilemma's: conformeren aan de heersende tradities, of kiezen voor het geluk van hun zoon of dochter?