De jonge Bengaalse immigrant Licu is van het type optimistische gelukzoeker. Flexibel, hardwerkend en charmant heeft hij zich in Rome een baantje weten te bemachtigen in een branche die hem aan het hart gaat: de mode. Maar ondanks zijn opmerkelijke aanpassingsvermogen blijven de tegenstellingen tussen de Italiaanse omgangscodes, met vrouwelijke collega's die weinig remmingen kennen, en de moslimgebruiken uit zijn familie groot. Als er een brief arriveert met daarin een foto van de bruid die zijn ouders voor hem hebben uitgezocht, lijkt het erop dat hij Bangladesh en Italië in één en dezelfde toekomst zal kunnen verenigen. Dit blijkt echter minder gemakkelijk dan verwacht. De huwelijksonderhandelingen verlopen niet vlekkeloos, overstromingen teisteren zijn geboortegrond en zijn Italiaanse werkgever heeft weinig begrip voor zijn langdurige afwezigheid. Als hij met zijn bruid naar Rome komt, wacht hem echter pas de echte uitdaging. Onnadrukkelijk maar intiem gedraaid wordt dan tot een indringende sociologische probleemverkenning van een wijdverbreid immigrantendilemma: welke onderlinge verhoudingen gelden in het nieuwe thuisland voor de jonggehuwden? De beelden van een huis opgesloten vrouw doen aanvankelijk het ergste vrezen, maar haar hang naar vrijheid stemt optimistisch.