The Last Honey Hunter
De honing uit de Hongu Vallei in Nepal zou geneeskrachtige en geestverruimende eigenschappen bezitten. Voor het kleine dorpje Saadi zorgt de verkoop ervan dan ook voor een belangrijk seizoensinkomen. Nadelen van de honing: in sommige gevallen word je er doodziek van, raak je verlamd of leidt het tot de dood. Het oogsten van de zeldzame honing is een gevaarlijke aangelegenheid; in sommige gevallen zweven de jagende mannen hoog boven de diepe kloven om bij de afgelegen bijenkorven te komen. Tijdens het lopen door de jungle trekken ze de bloedzuigers van hun benen. Onveilig voelen ze zich niet, dankzij de alom gerespecteerde Mauli Dhan. Hij heeft een droom gehad waarin de geest Rongkemi een belangrijke rol speelde. Honing oogsten na een dergelijke droom voelt voor Mauli en zijn collega's Ashdan en Jange een stuk veiliger. De overweldigende beelden van de mistige en regenachtige Nepalese jungle, gecombineerd met verhalen over rituelen en geesten, zorgen voor een magisch inkijkje in het leven van een honingjager.