Mrs. John Bull Prepared
Tijdens de Eerste Wereldoorlog veranderde de arbeidsverdeling tussen mannen en vrouwen fundamenteel. In bijna alle beroepen werden mannen vervangen door vrouwen, zodat de mannen vrijkwamen voor het front. Op deze ontwikkelingen baseerde de vrouwenbeweging de hoop dat de positie van de vrouw in de samenleving radicaal zou veranderen. Vrouwen waren nu in banen te vinden waar dat voor de oorlog ondenkbaar was geweest. Ze werkten als postbodes, tramconductrices, spoorwegbeambten en hulppolitie. Ook in die industrieën waar traditioneel bijna alleen mannen werkten, zoals de hoogovens, de mijnbouw en de machine-, metaal-, elektro-, en chemische industrieën, steeg het aantal vrouwelijke werknemers enorm. Deze film schetst een conflictsituatie over deze veranderende rol van de vrouw door een modaal gezin. Binnen een fictionele raamvertelling over zakenman Smith, die na vier jaar te slapen een nieuwe wereld vindt, worden documentaire beelden van de nieuwe arbeidsverdeling getoond.