I Want a New Home
De tienjarige Tingting woont met haar ouders op een klein woonbootje op de prachtige Lijiang-rivier. In haar eigen woorden vertelt ze over haar leven op het water, ontwapenende beelden vertellen de rest. Luo is Tingtings beste vriendin. Zij woont in een echt huis, aan de oever van de rivier. Tingting zou ook het allerliefst een echt huis hebben, dan kun je tenminste hinkelen op straat. Op een dag gaan haar ouders naar de wal om te praten over de bouw van een huis. Zou Tingtings droom dan echt uitkomen?