Incense-Navigator
Vind uit hoe je de beste wierook maakt en breng die naar de plaats waar hij het meest nodig is: met die opdracht stappen regisseur Alexander Kuprin en zijn oude vriend, nu monnik Hierodeacon Zacchaeus, in de auto. Die wierook, zo bekennen ze opgewekt, is maar een excuus. Wat telt is de reis en de ontmoetingen. Hun zwerftocht voert hen van Rusland naar de kloosterstaat Athos in Griekenland en weer terug naar de gevechten in Oost-Oekraïne. Een roadmovie in een vrije, associatieve vorm die nog kort verwijst naar Easy Rider en Godards Pierrot le fou. Het is ook een reis van de melancholieke herinneringen aan hun eigen hippieverleden naar de rauwe realiteit van de zich onafhankelijk noemende Oekraïense Donbass, een oorlogsgebied dat gekleurd wordt door orthodoxe religie. Daar brengen ze hun wierook en spreken ze burgers, militieleden en de zusters van een klooster dat tussen twee vuren kwam te zitten. Een intuïtieve verkenning die ogenschijnlijk terloops aan existentiële thema's raakt. Een film over vrede en oorlog.