Dirty Energy
Over de enorme olieramp in de Golf van Mexico van 2010 is in de media (met name de Amerikaanse) al veel verschenen. Nu de meeste journalisten verdwenen zijn, richt regisseur Bryan D. Hopkins zijn camera op de achterblijvers. Zij moeten omgaan met de nasleep van de Deepwater Horizon-ramp en maken zich zorgen over hun gezondheid en hun leefmilieu. In de krant lezen ze dat er olie in de eitjes van garnalen is gevonden, ze horen over aangespoelde doodgeboren dolfijnen en zien met eigen ogen de populatie van sommige beesten teruglopen. De meeste bewoners verdienen hun brood in de visserij, maar of dat in de toekomst nog kan is onzeker. Voor de eigenaar van een groot garnalenbedrijf staat de afkorting van de verantwoordelijke oliemaatschappij BP voor 'bad people'. Begrijpelijk, als je de verhalen hoort over hun gedrag tijdens en na de ramp. De ervaringen en angsten van de bewoners komen aan bod in soms emotionele interviews en worden aangevuld met achtergronden en sfeerbeelden. De droevige conclusie van de schrijfster van twee boeken over de vergelijkbare Exxon Valdez-olieramp van 1989 is dat er geen lessen op het gebied van het voorkomen of indammen van soortgelijke rampen zijn getrokken, maar des te meer om schadeclaims en imagoschade te voorkomen.