Bai Ling overleeft al jaren in wat de Qatars-Amerikaanse videokunstenaar Sophia Al-Maria het ‘misogyny-industrial complex’ van Hollywood noemt. Al-Maria volgt Bai Lings blog al een tijdje en was geïnspireerd door haar ogenschijnlijk onverschillige omgang met het racisme, de homofobie en het seksisme die haar zowel op social media als in tabloids ten deel vallen.