199 Little Heroes: Miral from Palestine
Haar dribbeltechniek is zo goed en ze is zo snel met de bal, dat iedereen met de elfjarige Miral wil voetballen op straat. Het stoere meisje wil niets liever. De Palestijnse woont met haar familie op de Westelijke Jordaanoever, waar een hoge muur hen afscheidt van Israël. Ja, dat voelt soms alsof je in een gevangenis leeft, maar gelukkig kun je die muur ook gebruiken om er ballen tegenaan te trappen.
Miral vertelt openhartig en vol enthousiasme over haar leven onder deze vaak lastige, soms zelfs gevaarlijke omstandigheden. Het meisje is zich, jong als ze is, zeer bewust van de situatie waarin ze zich bevindt. Toch staat haar leven vooral in het teken van voetbal. We zien haar in huis de bal aan de voet houden, op straat dribbelen en scoren tijdens een potje voetbal op school. Tussendoor vertelt ze over haar familie, levenslust en dromen, maar ook over religiekwesties en natuurlijk het leukste balspel ooit. Haar grootste droom? Profvoetballer worden in het nationale team.