Alter Senator
Opgepoetste profielfoto’s, reportages van hippe feestjes waar belangrijke mensen komen, plaatjes van exotische oorden. Op social media zijn we allemaal een betere versie van onszelf en zijn onze levens één groot avontuur. De hoofdpersoon in Wayne Horse’s korte film heeft geen smartphone nodig om zijn leven te pimpen. Hij heeft Alter Senator, gedistilleerd van de goedkoopste soort. Hij zwalkt door een leven dat waarschijnlijk even statisch, grauw en saai is als de shots doen vermoeden, maar waar de alcohol de realiteit verbuigt. In zijn wereld is hij een astronaut en gaan alle winkelmeisjes naakt naar hun werk. Multimediakunstenaar Horse beschouwt zijn werk als een vorm van etnografisch surrealisme. Hij observeert het alledaagse, injecteert het met een lading absurdisme en vergroot het uit tot groteske proporties. Zijn rauwe stijl – subversief aantrekkelijk – doet denken aan de romans van Charles Bukowski en Hubert Selby Jr. De dronkenmanswaanzin in is in ieder geval een stuk poëtischer dan de opschepperij op social media.