Counterfeit Coverage
In de gespannen dagen na de Iraakse invasie in Koeweit kwamen verhalen los over de Iraakse wreedheden, in het bijzonder het verhaal over de manier waarop ruim driehonderd baby's uit hun couveuses zouden zijn gehaald door Iraakse soldaten. Dit verhaal beïnvloedde de publieke opinie met betrekking tot het westerse ingrijpen in de Golf. Het is waarschijnlijk verzonnen en aangegrepen om de westerse interventie te rechtvaardigen. COUNTERFEIT COVERAGE onderzoekt hoe en waarom dit verhaal werd verspreid en waarom het tot aan de Verenigde Naties aan toe werd geloofd. Tien dagen na de Iraakse invasie benaderde een groep genaamd Citizens for a free Kuwait Hill & Knowlton, een van Amerika's grootste pr-bureaus, voor hun vrijheidsstrijd. Dit werd een van de meest opinievormende campagnes die uit naam van een buitenlandse mogendheid heeft plaatsgevonden. De nieuwsbeelden van Koeweit werden massaal opgenomen in de nieuwsuitzendingen van de Amerikaanse televisiestations. In de Verenigde Naties kwam het couveuseverhaal voor het eerst ter sprake en hier werd Irak op grond van getuigenissen een laatste ultimatum gesteld. Diverse personen die betrokken waren bij deze groots opgezette geschiedvervalsing komen aan het woord.