Gogita's New Life
Na een verblijf in de gevangenis van bijna veertien jaar moet Gogita zijn leven weer zien op te pakken. Zijn wensen lijken bescheiden: een eigen huisje en dan trouwen met een leuke vrouw. Maar wie zit er te wachten op een arme boer die nog bij zijn moeder woont, een ex-gevangene bovendien? Op internet leert hij Maka kennen. Ze is niet piepjong meer en ook niet moeders mooiste, maar ze kan heerlijke taarten bakken. Al snel maakt het paar, zonder elkaar ooit ontmoet te hebben, grootse plannen. Gogita’s moeder is er niet gelukkig mee. "Zoek toch een mooi, jong meisje. Maka is te dik!" De korte, commentaarloze scenes zijn soms pure observaties, soms gestileerde ingrepen waarin de betrokkenen zichzelf lijken te spelen. Zo ontvouwt zich het tragikomische verhaal van een eenvoudige man en vrouw op zoek naar liefde, in een wereld die hoge eisen stelt. Schetsen van het dagelijks leven op het Georgische platteland, eenzaam vermaak in kustplaatsen en familiediners in Georgische stijl werpen een tedere en humorvolle blik op de gewone Georgische man.