Little Voices
In Colombia zijn op dit moment zo'n één miljoen kinderen slachtoffer van gewapende conflicten die het land al jaren ontwrichten. Filmmaker Jairo Eduardo Carrillo sprak met een aantal kinderen en liet hen hun levensverhaal vertellen. Ook liet hij hen herinneringen tekenen, van zowel de periode voor als na hun confrontatie met geweld. Op basis van de verhalen en tekeningen maakte Carrillo deze animatiedocumentaire. De film geeft een beeld van de ellende die oorlog en geweld in het leven van kinderen teweegbrengt, vanuit het perspectief van diezelfde kinderen. Het zijn hartverscheurende verhalen over een onbezorgde kindertijd op het platteland die ineens wordt afgebroken. Door een bom die in een fractie van een seconde de ledematen van een tienjarig jongetje afrukt. Of door een guerrillacommandant die jonge jongens paait met geld en mooie beloftes en ze diep in de jungle traint tot moordenaars tegen wil en dank. Het taalgebruik is eenvoudig en de tekeningen tonen een kinderlijke wereld, waar partijen en ideologieën niet aan de orde zijn. De realiteit die daaruit naar voren komt, is echter aangrijpend en verre van simplistisch.