The Great Sit-Down
Tussen 1969 en 1980 zond de BBC tachtig films uit in de serie 'Yesterday's Witness', bedacht en geproduceerd door Stephen Peet. Zelf maakte hij ongeveer de helft van deze films en daarvan is THE GREAT SIT-DOWN er een van.De film gaat over de beroemde staking in de fabriek van general Motors in Flint, Michigan, in 1937. Het verhaal wordt verteld door enkele deelnemers. Zij slaagden erin erkenning te krijgen voor hun nieuwe vakbond, de United Automobile Workers, die de sterkste bond ter wereld zou worden. Deze overwinning wordt wel omschreven als "de allerbelangrijkste gebeurtenis in de Amerikaanse arbeidersgeschiedenis."Onderbelicht hierbij bleef lange tijd de bijdrage van de Women's Emergency Brigade, geleid door de 23-jarige Genora Johnson. Veertig jaar later vertelt zij voor het eerst haar hele verhaal voor deze film.