The Good Wife of Tokyo
Performancekunstenares Kazuko Hohki, wonend in het Londense Tottenham, keert na vijftien jaar terug naar haar familie in Tokio, om het huwelijk met haar Engelse vriend te laten voltrekken. Haar moeder, priesteres bij het religieuze ‘Huis van Ontwikkeling’, leidt de ceremonie. Kazuko grijpt haar verblijf aan om erachter te komen hoe het staat met de positie van vrouwen in Japan. Tijdens de bijeenkomsten van het Huis van Ontwikkeling, waar voornamelijk vrouwen op afkomen, wordt zonder enige gêne en met veel humor gesproken over de relatie met mannen en echtgenoten. "Japanse mannen zijn als bonsai-bomen. Ze worden klein gehouden om in de samenleving te passen." In de interviews met haar moeder en vriendinnen wordt duidelijk dat de Japanse vrouw van vandaag zich niet laat ondersneeuwen.