In 1945 werden de Verenigde Naties opgericht. Na de gruwelen van de Tweede Wereldoorlog was er een sterk verlangen naar een betere wereld waarin de vrede zou worden bewaard en de mensenrechten gerespecteerd. De idealen, vastgelegd in het Handvest van de VN, waren groots, de doelstellingen navenant. Nu, meer dan zestig jaar later, is het imago van de VN drastisch verslechterd. Het is niet alleen beroerd gesteld met de internationale vrede en veiligheid. Er zijn ook legio verhalen die aantonen dat de bijdrage van de VN en haar belangrijkste orgaan de Veiligheidsraad, in een groot deel van de conflicthaarden waar zij ingrepen, meer kwaad dan goed heeft gedaan. Documentairemaker Ami Horowitz neemt de kijker mee op een brutale reis langs een aantal plaatsen waar VN-missies plaatsvonden. Via interviews met betrokkenen -- die soms anoniem wensen te blijven -- en archiefmateriaal onthult hij feiten over aperte misstanden en schandalen rond VN-missies en mensen. Zoals een 'vergeten' schietpartij in Ivoorkust, waar VN-soldaten het vuur openden op ongewapende betogers. Of het 'Oil for Food'-programma in Irak, waar uiteindelijk de verkeerde mensen van profiteerden. En Horowitz rakelt het schrijnende verhaal op van de VN-soldaten die onmachtig toekeken bij de genocide in Rwanda.