Yellow Limbo
In 1967 strandden veertien vrachtschepen van verschillende nationaliteiten in het Suezkanaal, na een incident tijdens het uitbreken van de Zesdaagse Oorlog in 1967 tussen Israël en Egypte, Jordanië en Syrië. De vrachtschepen lagen stil in de Bittermeren, midden in het kanaal waar de schepen elkaar normaal gesproken passeren. De veertien vrachtschepen konden de ankers pas lichten in 1975 toen het Suez-kanaal heropend werd. In de acht jaar ervoor zetten de internationale bemanningen de Koude Oorlog overboord en zochten naar een manier om samen te overleven. Het sociale systeem dat ontstond in deze microkosmos is de evolutie van de beschaving in een notendop. Er werden in 1968 zelfs Olympische Spelen aan boord gehouden, een teken van speelse solidariteit. De documentaire is een hermontage van oude foto's en Super 8-films, geschoten door vergeten bemanningsleden, gecombineerd met recente beelden op locatie van de Zwitserse kunstenaar Uriel Orlow. In een reeks ondertitels passeren de grote historische gebeurtenissen, die zich toentertijd voltrokken buiten het zicht van de bemanning. Grote gebeurtenissen en kleine zaken aan boord smelten samen in deze herschikking van beelden, die het gevoel geven dat de tijd is geplooid zoals de kabbelende golven van het zoute water.