Hoe leg je je neer bij de onverwachte diagnose dat drie van je vier kinderen door een genetische, onbehandelbare stoornis zo goed als blind zullen worden? De Canadese ouders Edith Lemay en Sebastian Pelletier bedenken wat ze wél kunnen doen, en dat is hen voor die tijd zoveel mogelijk van de wereld laten zien. Met z’n zessen stellen ze een bucketlist op: van een safari, paardrijden en ijs eten tot ‘vruchtensap drinken op een kameel’.
De filmmakers volgen het gezin tijdens hun onvergetelijke reis die naar alle continenten leidt. Soms filmt de familie zelf in intieme home video-stijl, afgewisseld door professionele natuurfotografie van de makers. Daarbij ligt steeds de nadruk op de visuele schoonheid die deze kinderen zo bewust tot zich nemen.
Ondanks hun prachtavontuur schemeren zorgen over de toekomst door. Voetballen in de schemering vormt voor de kleintjes inmiddels een uitdaging en als ze samen vastzitten in een kabelbaan en de nacht valt, realiseert iedereen zich dat zo’n ultieme duisternis niet ver weg is.