Fuck Off Police Car
Voor veel blanke Zuid-Afrikanen is hun cultuur onlosmakelijk met de apartheid verbonden geweest. Na het afschaffen van de apartheid in 1990 kozen veel jongeren daarom voor het Engels in plaats van voor het traditionele Zuid-Afrikaans. Zo niet een klein punkbandje dat in 2003 werd opgericht en dat zich Fokofpolisiekar noemde. volgt de vijf bandleden vier jaar lang terwijl ze tot de bekendste punkgroep van het land uitgroeien. Veel bier, vechtpartijen, dronken cd-opnamen en verrotte Volkswagenbusjes creëerden een succesvolle band die langs alle grote podia van het land reisde. Voor veel jongeren in Zuid-Afrika betekende het succes van Fokofpolisiekar -- met die naam opgericht om conservatieven op de kast te jagen -- dat de Zuid-Afrikaanse taal niet alleen geassocieerd hoefde te worden met de ellendige geschiedenis van apartheid. Ineens was het mogelijk Zuid-Afrikaans én links te zijn. Toch bleven controversen de band aankleven. In 2006 ontstond een nationale rel toen de bassist na een concert 'Fuck God' op iemands portefeuille schreef. Uiteindelijk vroeg de band het publiek om vergeving "omdat Jezus dat ook gedaan zou hebben."