Signs & Vibrations
In de zaal van een poppodium klinkt harde muziek, gedomineerd door een strakke beat. De verlichting is schaars, een stroboscoop geeft slechts af en toe in een flits de contouren van de aanwezigen prijs. Het is er vol, maar het is niet het reguliere jonge publiek dat doorgaans de discotheken en concertzalen bevolkt. Het grootste deel van de bezoekers is namelijk doof of hardhorend. Deze film is een korte impressie van de avond, met mini-interviewtjes met dove bezoekers, waarin duidelijk wordt hoe de muziek door hen wordt beleefd. De visuele gebaren en de fysiek ervaren trillingen zijn de belangrijkste elementen bij het genieten van muziek, zo blijkt. "Muziek is geluid, maar visueel is muziek te vervangen door beweging en snelheid, zoals verkeer of wind die door de bomen waait", zegt een jongen. Een ander zegt: "Ik voel dat de muziek mijn lichaam raakt, slaat, dankzij de vibraties." Er wordt gedanst, waarbij vooral het gracieuze en razendsnelle spel van de handen fascinerend is.