Dar Fur - War for Water
Met gevaar voor eigen leven reist filmmaker en mensenrechtenactivist Kriznar af naar Darfur, met een vredesmissie, een samenwerking met de Sloveense ex-president Janez Drnovsek. Met een kleine handheldcamera spreekt hij rebellen en vluchtelingen en filmt hij extreme ellende in het oorlogsgebied. Ook ontdekt hij waar het jarenlange conflict werkelijk om draait.