Darsena sur
De Argentijnse journalist en documentairemaker Pablo Reyero vertelt aan de hand van de levensomstandigheden van drie verschillende Argentijnse jongeren een schrijnend verhaal over jeugd, marginaliteit en geweld. Gevolgd worden de 20-jarige automonteur Juan, bijgenaamd ‘El Negro’, de 25-jarige Lilliana (‘Lilli’), die door ondervoeding tot een chronische anorexiapatiënt is verworden en de 19-jarige Eliseo, bijgenaamd ‘Ruso’, opgezadeld met een alcoholische vader en oom. Allemaal wonen ze in Darsena Sur, een provincie van Buenos Aires. Het is een gebied dat vervuild is door de petro-chemische industrie en Reyero‘s protagonisten lijken zich, ondanks hun nog jonge leeftijd, te hebben neergelegd bij hun uiterst marginaal bestaan.