A Day at School
Observerend portret van twee broers uit Burkina Faso die, ondanks hun jonge leeftijd en in tegenstelling tot wat de titel van de film doet verwachten, hun dagen niet in de schoolbanken doorbrengen. De film begint met het meest intieme moment van de dag, als de jongens zich ’s ochtends op de rustige binnenplaats van hun lemen huis uitgebreid wassen voor het gebed. Zonder dialoog of verklarende voice-over volgt de camera hen wanneer ze eropuit trekken met hun ezels. De broers lijken wel cowboys, in hun element op hun ezelkar op een rustig zandweggetje. Dan staan ze opeens timide langs de kant van een drukke, verharde weg vol gemotoriseerd verkeer te wachten tot ze veilig over kunnen steken. Het is er lawaaiig, en werelds uitziende vrouwen verkopen er langs de weg hun waar. Het doel van hun reis blijkt een vuilnisbelt te zijn, waar ze grond afgraven om die vervolgens af te leveren bij een privéschool: een wereld die sterk verschilt van die waarin ze zelf opgroeien. Zwijgend kijken ze toe hoe de school uitgaat, om vervolgens weer aan het werk te gaan.