Tropicos
Een arm jong gezin met twee kleine kinderen trekt van het Braziliaanse platteland naar de stad om werk te zoeken. Regisseur Gianni Amico schetst in TROPICOS een aangrijpend beeld van de armoede en ellende die een neo-kapitalistisch systeem met zich meebrengt voor het grootste deel van de bevolking. In deze speelfilm, zijn eerste, maakt hij gebruik van een documentaire stijl en geeft hij achtergrondinformatie, onder andere over het inkomen en de bevolkingsverhoudingen in Brazilië aan de hand van statistieken en gegevens over de geschiedenis en economie van het land. TROPICOS doet vanwege het thema denken aan THE GRAPES OF WRATH van John Ford.