Resilience
In deze persoonlijk documentaire analyseert de filmmaakster haar relatie met Vyola, haar tweede moeder, die alcoholiste is. Vyola begon met drinken toen ze nog als Eskimo-meisje op Alaska leefde. Ze vertelt over het begin van haar verslaving en hoe de alcohol haar leven bleef beheersen, nadat ze naar de Verenigde Staten was verhuisd. Tijdens het draaien van de film komen alle herinneringen naar boven die mogelijk te maken hebben met het ontstaan van de verslaving. Ze vraagt zich of het met een zekere aanleg te maken heeft (nature) of dat het toch het gevolg is van de omstandigheden (nurture) onder welke ze is opgegroeid. Aan het eind van de film blijft de maakster achter met gevoelens van frustratie en onbegrip over hoe het zo ver heeft kunnen komen met Vyola.