“Dit theater houdt nooit op te bestaan. Wij hebben het geleden. Dat zal onze kinderen niet overkomen”, luidt de stellige verklaring van negen Turkse plattelandsvrouwen aan het slot van het toneelstuk ‘Het vrouwenprotest’. De opvoering is het resultaat van maanden van intensieve voorbereidingen, waarin ze onder leiding van de plaatselijke schoolmeester hun eigen tragische verhalen hebben omgezet in een toneelstuk. In laat regisseur Pelin Esmer met aanstekelijk plezier zien hoe de vrouwen dankzij het stuk steun vinden bij elkaar, hun angsten overwinnen en zelfvertrouwen ontwikkelen. De repetities worden afgewisseld met scènes uit het dagelijks leven, waarin drama en humor om voorrang strijden.