These Memories Won't Last
Toen Stu Campbell zijn bejaarde grootvader in zijn onderbroek op het dak aantrof, vermoedde hij dat opa wérkelijk zijn verstand had verloren. Wat bleek? De oude man was bezig geweest zijn antenne te repareren toen zijn broek bleef hangen aan een haak. En het leek hem verstandiger die uit te trekken, zodat hij niet zou scheuren. Een logische oplossing van een man die zich zijn leven lang liet voorstaan op zijn slimheid, tot in zijn beginnende dementie aan toe. In deze interactieve webanimatie doet Campbell het verhaal van zijn grootvader uit de doeken. Tussen zijn verwarde periodes door, borrelt een bewogen levensloop naar boven in levendig getekende scènes, die worden aangevuld met verhelderende teksten. Al scrollend volg je de verhaaldraad, die wonderlijke, tragische en soms komische voorvallen uit opa’s leven aaneenrijgt, evenals lastige misverstanden over gestolen petjes en kunstgebitten. Ook de steeds grotere gaten in opa’s herinneringen worden in beeld, tekst en sounddesign verbeeld. Wat houdt het eigenlijk in om dement te worden? En wat betekent deze ziekte voor de naaste familie?