A Man With HIV
Nadat hij zich heeft opgegeven als bloeddonor, wordt bij de 31-jarige Li Ziliang het HIV-virus geconstateerd. Hij wordt onmiddellijk ontslagen door zijn baas uit angst voor besmetting. Elke keer als hij op straat komt, wordt hij omsingeld door groepjes mensen die hem aanstaren. ‘Eén aanraking en je bent er geweest’, meent de één. ‘Mensen met aids moeten worden vervloekt. Alleen immorele mensen krijgen aids’, vindt de ander. Niemand wil iets verkopen aan Li, omdat ze het geld dat door zijn vingers is gegaan niet willen hebben. Alleen in het verre Peking kan hij op zijn gemak rondlopen. Zijn vrouw ziet het ook niet meer zitten, want ook zij is al haar vrienden kwijtgeraakt. Op een dag stapt ze op de fiets en komt nooit meer terug. Ze laat Li achter met drie kinderen, die na zijn dood door niemand zullen worden opgevangen.