About Baghdad
In juli 2003 keert de verbannen Irakese schrijver en dichter Sinan Antoon terug naar Baghdad om te zien wat er van de stad geworden was na oorlogen, sancties, decennia onderdrukking, geweld en nu bezetting. Hij doorkruist de stad en vraagt zich af wat de Irakezen vinden van de naoorlogse situatie en de complexe relatie van de VS en Irak. In de hitte van de zomer in Baghdad spreken Irakezen met verschillende etnische en politieke achtergronden en gezindheden over de vroegere gruwelen en hun huidige angsten. Bespiegelingen over de traumatische erfenis van de dictatuur, sancties en oorlog tonen ook de veerkracht en menselijkheid van een volk dat decennia lang ontmenselijkt werd en verdween achter het beeld van Saddam.