Pyongyang Diaries
In PYONGYANG DIARIES doet de Australische regisseur Solrun Hoaas persoonlijk verslag van zijn kennismaking met het communistische Noord-Korea dat hij tweemaal bezocht. De eerste keer nam de filmmaker deel aan het vierde Pyongyang Film Festival in 1994, slechts drie maanden na het overlijden van leider Kim Il Sung. Twee jaar later bekeek hij deze afgesloten samenleving opnieuw: als gast van het festival en als toerist. Tussen de hamer en sikkel op de Noord-Koreaanse vlag staat een schrijverskwast, die het belang van de kunsten in de samenleving moet symboliseren. Inderdaad dankt opvolger Kim Jong Il zijn leidersimago grotendeels aan kunstenaars. De persoonlijkheidscultus van de Noord-Koreaanse leiders en bombastische monumenten, die de vooruitgang moeten suggereren, staan echter in schril contrast met de grote hongersnood in het land. PYONGYANG DIARIES gaat op zoek naar het leven achter deze façade.