Under the Electric Sky
Met het upbeat ritme van een videoclip, en het bijbehorende constante geluidsspoor, registreert Dan Cutforth editie 2013 van het driedaagse Electric Daisy Carnival in Las Vegas. Dit dance event, met 345 duizend bezoekers het grootste van Noord-Amerika, viert dan haar vijftiende verjaardag. Het decor is zoals je mag verwachten in een videoclip: uitbundig uitgedoste deelnemers, vuurwerk, laserstralen, gigantische ballonnen, steltlopers, dansers, overal kleurtjes en een reusachtige bewegende uil als hoofdpodium. “Het moet een religieuze ervaring zijn om hier te komen,” zegt dj Tiësto tegen de camera achter de schermen. En Armin van Buuren: “Het is bijna als Woodstock, opnieuw uitgevonden.”