Golgota
De 63-jarige Roemeense boer Alexandru Solomon Golgota had zijn leven lang één droom: kunstschilder worden. Inmiddels begint het erop te lijken dat zijn droom werkelijkheid is geworden. Hij schilderde de plaatselijke kerk vol figuren die zijn interpretatie van het christendom weergeven, te weten puurheid. De leugens van de kerk zijn aan hem niet besteed. Ook schreef hij het manuscript ‘Beweging voor God‘, waarin tal van uitvindingen zijn genoteerd. Zijn ‘vliegende schotel‘ ontketende zoveel commotie, dat Golgota door de Roemeense veiligheidsdienst werd opgepakt en mishandeld. Golgota behield enkel het prototype van zijn uitvinding, dat nu in de schuur tussen de varkens staat. In het dorp wordt hij als een excentrieke buitenstaander gezien. In de kroeg luistert men geduldig naar zijn uitleg over de manier waarop de bevruchting tot stand komt. ‘Doe je best om eeuwig te leven, ook na je dood, door iets nuttigs achter te laten voor je opvolgers,‘ vertelt hij al diegenen die naar hem willen luisteren.