Mothership Goes to Brazil
De personages in Josefin Arnells video’s zijn doorgaans van de uitzinnige soort. Drie meisjes die met een ketting door hun schaamlippen aan elkaar verbonden zijn en communiceren met een ijsberg. Een in hazmat-pak gestoken danser die één wil worden met een groep herten. Iemand met een heftige ponyfetisj. In dat licht bezien is een geanimeerde Moby Dick met een koptelefoon op zijn schedel nog redelijk normaal. En een blonde Zweedse vrouw van middelbare leeftijd die rookt, scheldt en rochelt al helemaal. Ware het niet dat de betreffende vrouw Arnells moeder is, die worstelt met een alcoholverslaving en ernstig ziek is. De filmmaker haalt haar over om af te reizen naar Brazilië om verlossing te zoeken bij John of God, een beroemd alternatief genezer. Maar eenmaal aangekomen blijkt de wonderdoener zelf opgenomen te zijn in het ziekenhuis. In plaats van verlichting van de pijn krijgt het moeder-dochterduo een kans tot wederzijdse toenadering.