Anthem, an American Road Story
Twee 26-jarige vrouwen uit Hollywood trokken in 1995 de stoute schoenen aan om een film te gaan maken over de hedendaagse Amerikaanse samenleving. Op de gok werden een groot aantal mensen aangeschreven met het verzoek mee te werken. Toen de reacties positief bleken, kochten ze twee Hi-8 camera‘s en vertrokken voor een reis van acht maanden. Ze ontmoeten onder andere de beruchte schrijver/journalist Hunter S. Thompson, hebben een minder leuk onderhoud met de toenmalige persvoorlichter van Bill Clinton en ze keuvelen er luchtig op los met Robert Redford. Wat begon als een filmexperiment groeide langzaam uit tot een ontwapenende road movie over de roerige jaren negentig.