Ouroki
Een stokoude Franse lerares in Rusland geeft thuis privéles. De film schetst een humoristisch en ontroerend portret van de vrouw, die door haar slechte ogen nauwelijks nog kan lezen, maar niet van opgeven weet. Gezeten aan de keukentafel, met haar ogen bijna tegen het leerboek aan, blijft ze doorgaan met lesgeven. Haar lichamelijke zwakte - ze moet door een verzorgster in bad worden gedaan - staat in contrast met haar geestelijke vitaliteit. De liedjes van de Belgische zanger Adamo zorgen voor de juiste melancholieke toon.