Eeuwig leevende teekens
In Nederland poogde (1941) aan te tonen dat de Nederlandse cultuur in wezen een Germaanse cultuur was. Deze documentaire begeleidde een gelijknamige tentoonstelling in Den Haag. Een ode aan de veronderstelde wortels van de Nederlandse cultuur, begeleid door de Pastorale van Beethoven.