Hoe hoog kun je komen in de sloppenwijken van India? Tussen de klamme steegjes van Jogeshwari, met in de verte de wolkenkrabbers van Mumbai, bereidt een groep jongeren zich voor op het jaarlijkse -festival. Daarbij wordt een reusachtige, menselijke piramide gevormd, traditioneel gericht op het pakken en breken van een hoog opgehangen aardewerken pot – een verwijzing naar Krishna, die volgens de legende op deze manier boter van zijn buren stal. “Dit is een spel van vertrouwen,” zegt de coach, die dit werk al twintig jaar doet. De deelnemers moeten er veel voor over hebben: vroeg opstaan, hard werken en op grote hoogte durven balanceren met gevaar voor eigen leven. De beloning: lokale roem. “Ik ben nergens bang voor,” zegt Vidyadhar, die bovenaan op de piramide staat. “Ik kan op elk moment en op iedere plek doodgaan. Daarom kies ik ervoor onbevreesd te zijn.” Maar het minst bevreesd is de kleine Prapti, die op Vidyadhars schouders, de top van de top, stoer haar armen spreidt. Iedereen houdt zijn adem in als de piramide zich mens voor mens de hemel in werkt, negen verdiepingen naar boven. Want wat omhoog gaat, moet ook weer naar beneden komen.