Our Mama Is a Hero
Deze klassieker van de Russische cinema werd door debuterend filmmaker Nikolai Obukhovich destijds aangekondigd als een portret van een held van de socialistische arbeidersbeweging, de weefster Yekaterina Golubeva. De autoriteiten maakten zich geen zorgen: weer een film over een heldin van de socialistische arbeidersbeweging, wier portretten de straten van haar geboorteplek Ivanovo sierden. Maar Obukhovich gaf vervolgens een heel andere draai aan zijn documentaire. Het gezin blijkt een hoge prijs te moeten betalen voor moeders pasverworven roem. Obukhovich toont een kind dat verstoken is van moederlijke zorg, en een vader die de rol van de moeder moet overnemen. Zij is plotseling een belangrijk persoon geworden, inclusief standbeeld, maar ze verloor het belangrijkste in haar leven: het familiegevoel, de liefde en haar rol als moeder. Toen de Sovjetautoriteiten uiteindelijk de voltooide documentaire zagen, realiseerden ze zich dat ze zich hadden verkeken op Obukhovich. was verboden tot aan de val van de Sovjet-Unie.