The Winner Loser
Een horloge en een gedetailleerde lijst met handelingen helpen de 52-jarige Daniel MacNee elke dag zijn ochtendroutine te volbrengen. Dankzij een uitgebreid systeem van notities lukt het hem zelfstandig te wonen, ondanks het feit dat zijn geheugenfunctie grotendeels is verwoest. Op zijn dertigste werd hij gediagnosticeerd met hydrocefalie vochtophoping in de hersenen - en sindsdien onderging hij dertien hersenoperaties. Het maakte hem tot een : ook zijn eigen verleden kan hij zich, zoals hijzelf zegt, 'niet op een normale manier' herinneren. In deze BBC-documentaire van de veelbekroonde maker Darren Hercher wordt Daniel een jaar lang gevolgd, terwijl hij familie en vrienden bezoekt en naar plaatsen reist, waar belangrijke episoden van zijn leven zich hebben afgespeeld. Met een plastic tas vol notitieboekjes bij de hand en een breiwerkje om zijn geest tot rust te brengen, tast hij de contouren af van zijn eigen bestaan. De puzzel die hij stukje bij beetje in elkaar legt, laat een opeenvolging van beproevingen zien, die hijzelf echter omschrijft als 'een buitengewoon rijk leven'. Grip krijgen op zijn verleden blijkt voor Daniel onontbeerlijk om zijn bestaan van een toekomst te voorzien.