Volte
Met de zware ademhaling van het paard en de cadans van zijn hoeven als soundtrack lijken de Poolse Zuzia en haar viervoeter aan het begin van deze coming of age even helemaal een. In slow motion bewegen hun manen en haren in hetzelfde ritme; even draait het alleen maar om hun tweeën. Na deze ingetogen harmonie volgt de harde werkelijkheid. Zuzia en haar teamgenoten moeten keihard trainen om hun complexe stunts te kunnen uitoefenen. De bijzondere sport die ze beoefenen heet voltige: acrobatische oefeningen op een rondrennend paard. De meiden moeten zowel elegant en lenig zijn als sterk; de ouderen moeten de jongeren kunnen tillen. Dit observerende, creatief gefilmde portret over afzien, frustratie, fysieke grenzen en doorzettingsvermogen laat zien hoe de groep uiteindelijk onder ogen moet zien dat de bestaande positie van Zuzia onhoudbaar is geworden, puur omdat ze gegroeid is en inmiddels te zwaar om nog langer getild te kunnen worden.