Tiger Mountain
Ontluisterende film die een stem geeft aan de door de autoriteiten genegeerde inwoners van een door kolenindustrie zwaar verontreinigd Chinees plattelandsdorp, waar bijna driekwart van de sterfgevallen door longkanker wordt veroorzaakt. De film volgt de arme dorpelingen gedurende anderhalf jaar in hun dagelijks leven, dat wordt gedomineerd door vervuild water, dikke rookpluimen uit de schoorstenen van de nabijgelegen energiecentrales, gesprekken over zieke bekenden en familieleden, begrafenissen en zorgen over de toekomst van hun kinderen. Een van de doodzieke oud-koolarbeiders is Huaien Wang. Hij is een van de weinigen die gebruik maakte van de mogelijkheid om naar de rechter te stappen. Onderzoeken naar de oorzaken van de vervuiling en sterfte onder de dorpelingen werden zonder conclusies afgerond, beloftes aan de onteigende boeren om te delen in de winst van de energiecentrales of de kwaliteit van hun leefomgeving te vergroten niet nagekomen. In dit observerend hd-cam-verslag staat de familie van Huaien Wang centraal, naast de steeds terugkerende rokende schoorstenen van de kolen- en chemische industrie die hun levens dramatisch heeft veranderd.