Some Distant Day
SOME DISTANT DAY is een audiovisueel essay, waarin de verteller/maker ons meeneemt op een ontdekkingsreis langs verschillende aspecten van de geschiedenis en de culturele identiteit van Schotland in heden en verleden. De maker gebruikt een manier van vertellen die doet denken aan Chris Marker in zijn film SANS SOLEIL. De film is opgebouwd in vier hoofdstukken, en voert ons van de reformatie van John Knox en de industriële revolutie naar onze eigen tijd. De beelden vertellen over belangrijke historische gebeurtenissen en kleine persoonlijke herinneringen, en reflecteren daar vervolgens op in poëtische, geënsceneerde of bijna abstracte beelden.