My Uncle Bluey
De Australische regisseur Britt Arthur heeft een oom die ze nog nooit heeft ontmoet en waarover haar familie zwijgt. Dertig jaar geleden vertrok hij van de familieboerderij na eindeloze ruzies en problemen met drank. Als ze besluit een film over hem te maken, is het opeens te laat: er komt bericht dat oom Robert is overleden. Maar daardoor laat Britt zich niet weerhouden. Met haar vader reist ze meer dan duizend mijl naar de begrafenis. Daar maakt ze kennis met de 'nieuwe' familie van oom 'Bluey', die een geliefd en gerespecteerd lid was van de Aboriginalgemeenschap. Die ontdekking stelt Britt's vader en opa in staat ook weer liefdevolle herinneringen aan hun familielid op te halen. Britt laat zien hoe vasthouden aan wrok een treurige verspilling van tijd kan zijn. Via de voice-over geeft ze haar kijk op de situatie. Interviews met haar opa, vader en Bluey's Aboriginal 'familie' brengen de foto's van haar oom tot leven. Zo krijgt de man die als een ver silhouet tegen schemerende achtergronden door de film wandelt, toch iets meer contour, en verdwijnt hij nooit helemaal uit beeld.