Mission: Hebron
Zes jonge Israëlische mannen die vanaf hun achttiende hun dienstplicht in het leger vervulden, vertellen over hun missie in Hebron, een Palestijnse stad op de door Israël bezette Westelijke Jordaanoever. Daar moesten de jonge soldaten een compacte gemeenschap van Joodse kolonisten beschermen tegen de overwegend Palestijnse inwoners. Nauwelijks volwassen, kregen de jongens zo de macht in handen over het complete openbare leven in deze stad.
Aan de hand van vastomlijnde opdrachten uit hun soldatenhandboek schetsen de zes in studiosetting hoe hun missie er officieel én officieus uitzag. Officieel: de Joodse gemeenschap in Hebron beschermen. Officieus: door middel van diverse, uitgekiende strategieën het leven van Palestijnse burgers onmogelijk maken.