Unwitnessed Memories
Net als de jeugd in Duitsland, Ierland, Zuid-Afrika en het Midden-Oosten groeit de jeugd in Cyprus op tussen gedenktekens, gedenkbijeenkomsten en andere herinneringen aan een oorlog die zij zelf niet hebben meegemaakt. In UNWITNESSED MEMORIES laat Athena Xenidou verschillende jongeren vertellen wat het betekent om te leven tussen de sporen van de oorlog. Zo vertelt Costas hoe het is om een kind te zijn van een van de 1619 mensen die sinds de invasie door Turkije in 1974 vermist worden. Anderen komen uit families die in 1974 gedwongen werden hun huis te verlaten en hebben sindsdien hun geboorteplaats niet meer kunnen bezoeken. De jongeren vertellen over hun dromen, nachtmerries en verlangens.