Lost Reactor
Schijnbaar van God verlaten, blijken op dit terrein dat inmiddels Russisch grondgebied is, wel degelijk mensen te leven. Vitaly bijvoorbeeld, een voormalig opzichter van de centrale die er een geïmproviseerd schip bouwde. Ook Olga streek er neer met haar zoontje en hun vele dieren. Tot slot volgen we Sergei, een einzelgänger die het alledaagse leven ontvlucht door als een moderne ontdekkingsreiziger door de vervallen ruimtes te dwalen. Openhartig vertellen ze over hun band met deze wonderlijke plek.
Het markante bouwwerk vormt de kern van Lost Reactor, maar staat ook centraal in een lastig conflict tussen Oekraïne en Rusland. Toch lijken politieke zaken nauwelijks indruk te maken op deze outsiders. Hun geïsoleerde leven verloopt, net als deze meditatieve documentaire, op een vredig tempo.