Wenn die Götter lieben
Bertl is vijftig jaar en krijgt geld van de sociale dienst. Hij was onder meer acteur, behanger, sergeant-instructeur in het leger, portier en zwerver. Hij heeft een huwelijk en twee zelfmoordpogingen achter zich. Hij werd gered door Kathi, van wie hij houdt en voor wie hij zorgt. Kathi is vijfendertig en werd door de staat handelingsonbekwaam verklaard. Ze is moeder van een kind, houdt van Bertl en zorgt voor Pinki, hun Guinees biggetje. In hun woonkamer en in het amusementspark Prater - bij koffie en wijn, muziek op de achtergrond - horen we hun levensverhaal.