Fall of Icarus
Het leven in een afgelegen dorp in West-Siberië kabbelt aangenaam voorbij. Terwijl de vogels broeden, de kinderen spelen en een oud vrouwtje de iconen van het plaatselijke kerkje afstoft, zetten twee mannen een boom op over het doorbreken van de lichtsnelheidsbarrière. Een van hen werkt bij het regionale ziekenhuis. Door de lange rit over hobbelige wegen bevallen zwangere vrouwen vaak al voordat ze in het ziekenhuis zijn aangekomen. Een wodkadrinker met een opspelende lever krijgt het advies andere liefhebberijen te zoeken. Zelf knutselt hij in zijn vrije tijd aan een vliegtuigje. Het is zijn grote droom daar ooit een geslaagde vlucht mee te maken. Als de grote dag is aangebroken krijgt het fragiel ogende toestel de zegen van de pater, die opmerkt dat in elk geval de tijd om zal blijven vliegen. De vlucht draait uit op een mislukking; in plaats van op te stijgen boort het vliegtuig zich de grond in. De vliegenier houdt er een bezeerde hand aan over. Maar opgeven doet hij niet. FALL OF ICARUS is een poëtische documentaire over de nietige mens die naar het hogere streeft, soms al te letterlijk.